Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení dvou diagnostických nástrojů užívaných k diagnostice školní zralosti
Povolná, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a její diagnostiky. Cílem bylo srovnat dva testy používané pro testování školní zralosti a posoudit zda srovnatelně hodnotí vybrané aspekty školní zralosti. V první kapitole teoretické části je popsána oblast vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola je věnována výrazným změnám v legislativě našeho školství. Další dvě kapitoly (třetí a čtvrtá) jsou o školní zralosti, zápisu do ZŠ a diagnostice školní zralosti. Poslední, pátá kapitola teoretické části se zabývá nezralostí a nepřipraveností na vstup do školy. V praktické části jsem se zaměřila na vlastní testování a hodnocení testů. K testování jsem si vybrala dva testy využívané k hodnocení školní zralosti. Z výsledků dvou testů jsem se snažila pomocí statistických metod zjistit, zda tyto testy hodnotí srovnatelně. Klíčová slova: školní zralost, školní připravenost, diagnostika školní zralosti, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, školní poradenská zařízení, odklad školní docházky, školní nezralost
Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky
Stejskalová, Marta ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky AUTOR: Marta Stejskalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Spolupráce mateřských škol a poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky je velmi důležitá. Rozhodnutí rodičů, zda svému dítěti povinnou školní docházku odloží či nikoliv, by se nikdy nemělo stát formální záležitostí, jelikož neuváženým přístupem mohou rodiče způsobit svému dítěti značné obtíže v budoucím vzdělávání i následném životě. Bakalářská práce je tvořena ze čtyř kapitol a je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z teoretických východisek a obecné charakteristiky předškolního vzdělávání, poradenských zařízení, ze zkušeností ředitelek MŠ v oblasti odkladu povinné školní docházky. Opírá se o právní vymezení předškolního vzdělávání a poradenských zařízení. Cílem praktické části bakalářské práce bylo v rámci kvantitativního výzkumného šetření posoudit problematiku spolupráce mezi mateřskou školou, odborným školským poradenským pracovištěm, rodiči a největší problémy z tohoto vyplývající pro ředitelky mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: mateřská škola, školská poradenská zařízení, právní předpisy, diagnostika školní zralosti, odklad...
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Diagnostika a způsobilost žáků pro vstup do základní školy
Palanská, Jana ; Opravilová, Eva (oponent) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rigorózní práce se věnuje diagnostice školní zralosti. Zjišťuje, do jaké míry je Screeningová zkouška školní zralosti schopna předpovídat úspěšnost dítěte v prvním ročníku základní školy. Dále přibližuje i problematiku vlivu pohlaví, věku, městského a venkovského prostředí, vzdělání rodičů a úplnosti či neúplnosti rodiny na úspěšnost dítěte ve škole. Práce se skládá ze dvou částí. První část vymezuje charakteristické rysy předškolního a mladšího školního věku, řeší problematiku školní zralosti a školní připravenosti, jejich diagnostiku, poukazuje na možné vlivy působící na školní zralost a připravenost dítěte. V neposlední řadě se zabývá školní nezralostí a odkladem školní docházky. Výzkumná část rozebírá výsledky dětí ve Screeningové zkoušce školní zralosti a porovnává je s klasifikací v prvním ročníku základní školy a pomocí statistických metod zjišťuje predikční validitu testu. Rovněž statisticky hodnotí vliv vybraných činitelů působících na školní zralost.
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.
Diagnostika školní zralosti
Petržilková, Ivana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní docházky. S tím úzce souvisí pojmy školní zralost a školní připravenost, jež jsou v práci také vysvětleny. Vymezuje aktuální a krátce i minulé legislativní náležitosti týkající se nástupu k plnění povinné školní docházky, zápisu, i odkladu školní docházky. Od čistě teoretických informací přechází práce do praktičtěji orientované části, která se týká diagnostiky školní zralosti. Podrobně je popsán Orientační test školní zralosti Jaroslava Jiráska, krátce jsou popsány ostatní často používané diagnostické materiály a veřejně dostupné publikace, jež svým obsahem mohou být k diagnostikování také použity. Z těchto publikací byl vytvořen test pro diagnostiku školní zralosti, který byl, spolu s Orientačním testem školní zralosti, použit k testování školní zralosti u výzkumného vzorku. Získané výsledky byly zaznamenány a porovnány. Výzkumný problém byl zaměřen na výpovědní hodnotu Orientačního testu školní zralosti Jaroslava Jiráska. Jeho výsledky byly porovnávány s vytvořeným testem, který byl komplexnější. Po provedení výzkumu bylo ale zjištěno, že celkově pouze testová metoda, zejména její...
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Zhodnocení dvou diagnostických nástrojů užívaných k diagnostice školní zralosti
Povolná, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a její diagnostiky. Cílem bylo srovnat dva testy používané pro testování školní zralosti a posoudit zda srovnatelně hodnotí vybrané aspekty školní zralosti. V první kapitole teoretické části je popsána oblast vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola je věnována výrazným změnám v legislativě našeho školství. Další dvě kapitoly (třetí a čtvrtá) jsou o školní zralosti, zápisu do ZŠ a diagnostice školní zralosti. Poslední, pátá kapitola teoretické části se zabývá nezralostí a nepřipraveností na vstup do školy. V praktické části jsem se zaměřila na vlastní testování a hodnocení testů. K testování jsem si vybrala dva testy využívané k hodnocení školní zralosti. Z výsledků dvou testů jsem se snažila pomocí statistických metod zjistit, zda tyto testy hodnotí srovnatelně. Klíčová slova: školní zralost, školní připravenost, diagnostika školní zralosti, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, školní poradenská zařízení, odklad školní docházky, školní nezralost
Školní zralost
Veselá, Šárka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou školní zralosti a postupy při jejím posuzování. Zaměřuje se na dosažení úrovně jednotlivých vývojových oblastí u dětí před nástupem do školy, na průběh posuzování školní zralosti a možnosti diagnostických nástrojů. Předmětem této práce je zjištění nejčastěji oslabených a pro školu rizikových oblastí u dětí před nástupem školní docházky a možnosti jejich stimulace. Dále také předkládá možnosti využívání screeningových testů a prezentace jejich výsledků. Cíl této rigorózní práce se opírá o aplikaci dostupných screeningových testů u vybraného vzorku dětí, a to včetně nejnovějšího diagnostického nástroje MaTeRS, v praktické části práce a dále o závěry mé diplomové práce, které se zabývaly vhodnými možnostmi stimulace oslabených vývojových oblastí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.